Marrakech

Det mest annorlunda, häftiga och kanske coolaste jag upplevt.

4 tjejer i Martakesh. Kamelridning, marknader och palatser förgyllde 5 dagar i Africa. WOW. Häftigaste jag upplevt. Längtar redan efter att gå vilse i de små gränderna i "Souken", eller att äta Couscous varje dag i 5 dagar men framförallt att shoppa (och pruta!) jag fick med mig massvis med fina saker hem. 

Här kommer helgen i bilder :) 

Här bodde vi. Riad Adriana. Där möttes vi varje dag av "Toto" som sprang med Vin så fort vi kom tillbaka efter shopping och som stod redo med magisk frukost varje morgon. Vilket ställe! 






Första dagen hade vi 2 tjejer som guidade oss runt i staden.

På vackra Jardin Majorelle


Bahía Palace 

Lördagen var en av det bästa dagarna. Vi blev upphämtade av en guide som tog oss ut i öknen för Kamel ridning..
Sen vidare mot en gård där vi fick hjälpa till att tillverka Argan Olja 
Upp bland Atlas bergen...
Lunch i ett hus mitt i ingenstans .. 

När man väl är i Marrakesh går det inte att undgå Henna tatuering.. Så det blev en egenkomponerad med ett arabiskt "H" 


Jag kommer definitivt att besöka Marrakesh igen. Snart! 
#1 - - Uffe:

Ser ut som ni har haft en spännande resa. Fråga Henke vad han gillar kamelridning! Detta är ett ställe vi ska försöka ta oss till någon gång i framtiden. Många som kör dit med husbilar. Nu ses vi ju snart.
Kramar från Uffe o Inger